fbpx

Köp och leveransvillkor allmänt

För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal.

I annat fall så måste målsman godkänna beställningen.
Alla varor är Lotusproshops egendom fram till full betalning har skett.
All produktinformation och alla produkter som återfinns på Lotusproshops webbplats är endast avsedd för professionella och kvalificerade fransstylister. För använda dessa produkter, skall du som kund vara behörig för fransförlängning som säljs på denna webbplats.
Lotusproshop tar inte ansvar för någon skada som sker om någon outbildad använder våra produkter. instruktioner hämtade från hemsidan  används på egen risk. Som bevis på utbildning har vi rätt att kräva kopia på diplom eller certifikat. Ordern kan hävas om vi misstänker bedrägeri. Det kommer också göra en polisanmälan vid alla försök till bedrägeri. Du som fransförlängningsföretag har ansvar och se till att du är försäkrad för produkterna du använder. Produkterna för ögonfransförlängning är inte avsett för försäljning till allmänheten.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, lager-diffar och eventuella felskrivningar.
Lotusproshop Reserverar sig för eventuella tryckfel på webbsidan. några garantier för exakt bildåtergivning av produkternas verkliga utseende kan inte ges.
Det är absolut förbjudet att genom Lotusproshop köpa produkter med syfte att sälja produkterna vidare i en webb-shop/hemsida instagram eller facebook. Sker detta utan skriftligt godkännande från Lotusproshop kan du bli skyldig att betala skadestånd.
Returnera en produkt har du rätt till inom 14 dagar från leveransdag hos dig, förutsatt att produkten är i oförändrat skick, d.v.s oöppnad, oanvänd och ej skadad, kontroll sker av alla produkter innan de skickas från oss.
Eventuella misstankar om bedrägeri har vi skyldighet att polisanmäla.

Minimiorder
Ingen minimiorder

Priser 
På Lotusproshop är alla priser inklusive moms(25% gälla inom EU) vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priserna på samtliga varor i vårt sortiment. Vi har rätten att ändra priset oavsett rabattkod eller ej. Orsaken till ändrade priser under året kan vara inköpskostnader eller logistikkostnader. Eftersom dessa ändras löpande under året för oss, har vi rätten att löpande ändra priset på samtliga varor i vårt sortiment.
Reservation för eventuella lageravvikelser och felskrivningar. om priset eventuellt skulle vara fel angivet hör vi av oss till dig för godkännande, innan beställningen skickas ut. Det gäller både om priset är för högt eller för lågt, felaktigt prissatt.

Reservation
Vi reserverar oss för eventuellt slutsålda varor samt tryckfel, pris och valutakursförändringar, konstruktions, sortiment och andra förändringar som kan uppstå under en produkts livstid.
Vi reserverar oss för slutsålda lagervaror eller lager diffar innan vi hinner uppdatera hemsidan. Har du köpt en produkt som visar sig vara slutsåld, kommer vi ta bort produkten från din order och skicka de resterande produkterna du har beställt. I vissa fall kan vi kontakta dig och meddela att produkten är slutsåld. Häva köp har kunden alltid rätt till utan kostnad om varan inte finns i lager.
Om något i din beställning har blivit fel. Har du fått fel produkt, har något gått sönder eller har plomberingen på en plomberad produkt gått sönder, när du fått din beställning av oss ber vi dig ta ett foto på produkten/produkterna när de fortfarande ligger i lådan med orderbekräftelsen, då kan vi se vad som har blivit fel. Skicka oss också ett mail eller ring oss. Observera att detta skall ske senast 2 dagar efter att du har erhållit ditt paket för vi ska kunna kontrollera vad som har hänt. Innan några produkter skickas kontrolleras de alltid samt vägs hos oss för att få rätt vikt på paketet, som också registreras hos oss, och samt hos PostNord. Vid ev. Avsaknad av produkt, kontrollpackar vi en likadan order, för att jämföra och se var vikten bli mot den vikt ditt paket hade när den packades. Transporten sker på Din egen risk, men vi hjälper gärna till om något hänt vid transport.

Beställning
Beställning sker via webbutiken. Behöver du hjälp att beställa så hjälper vi dig med det. Vid hjälp ring eller mejla.

Orderbekräftelse
Vi skickar en bekräftelse på gjord beställning från dig via e-post från oss med information om din beställning.
OBS! Kontrollera alltid att allt stämmer på din lagda order. Vill du göra ändringar på din order kontakta oss omgående. Vid kontakt angående beställning behöver vi ditt ordernummer för hitta din order så fort som möjligt. Har du till exempel skrivit fel adress och upptäcker det när vi har skickat din order kostar det 180 kr för att få det ändrat hos PostNord Om du som kund har skrivit fel är det ingen kostnad vi står för, kontrollera därför din order direkt när orderbekräftelsen kommer. Var också noga med att skriva in rätt e-postadress, eftersom orderbekräftelsen kommer skickas dit, likaså sändningsnummer.

Leveransställe väljer ni som kund när orden läggs, det är inget som vi kan ändra i efterhand. Om paketet skall skickas till annan adress uppge tydligt vart den ska skickas. OBS! Har ni valt service point och vill ändra adress, kommer vi ändra adressen men ej fraktsätt. om paketet ska skickas.

Beställningsalternativ 
KLARNA Checkout privat/företag

Efter identifiering och riskbedömning visa KLARNA checkout de betalningsalternativ som kan erbjudes dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är det KLARNA som hanterar betalningstransaktionerna. Själva köpet av varan eller tjänstespecifika frågor skall därför riktas direkt till KLARNA.
Checkout uppfyller PCI DSS och följer reglerna som gäller för kortbetalning via internet.
När du betalar via KLARNA och väljer faktura handlar du tryggt och enkelt.

KLARNA Checkout innehar SSL – certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalningsalternativ. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter du har fått hem dina varor.

Alltid 14 dagars ångerrätt rätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
ladda ner dina fakturor från klarna.se Möjlighet till delbetalning

Uteblir betalningen tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26 % vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.
Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per Post. personuppgifter hanteras i enlighet med kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

SWISH 
Betalning med SWISH görs i förskott till vårt SWISH konto där en länk öppnas automatiskt i kassan när man väljer Swish betalning. Om betalning inte sker via länken, kommer orden inte att gå genom utan kommer att makuleras. Betalning kan endast ske till vårt Swish konto, genom länken via betalningssidan.

Leveransrätt och leveranstid
Beställningar behandlas alla i tur och ordning, som de kommer till oss. Sker en beställning sent på kvällen eller på lördag /helg kommer den att hanteras nästa arbetsdag/vardag.
Gällande hög betalning reserverar vi oss. Det kan vara inför högsäsong(semestrar, examen/student) storhelger samt kampanjer/REA. Detta gäller även när kontoret är stängt, då kan leveranstiden vara längre. Men alla beställningar i tur och ordning som de inkommit vi packar och så fort vi kan. vid längre leverans förseningar från vårt lager, har du som kund rätt att häva köpet utan kostnad.

Leveransen genom Sverige skickas med Post Nord. Fri frakt gäller för order över 2500 kr med leverans till ombud. Är orderbeloppet under 2500 kr tillkommer frakt 59 kr. Leverans till företag kostar 99 kr. Vår strävan är att alltid skicka din order så fort som möjligt. Om din beställning gjordes på en helg-/ lördag hanterar vi den tidigast kommande vardag. Någon måste finnas på plats för att ta emot leveransen.
Levereras med PostNord.

Snabbleverans:
Fraktavgift 99 kr matte leverans till ombud inom Sverige – till företag 229 kr
Packas och skickas samma dag leverans bör ske dagen efter(OBS! Vid order beställd vardag före klockan 14)
Order lagda efter klockan 14 en vardag leverans inom 48 timmar. Order som lagts på en helg hanteras närmast kommande vardag.
Leverans med PostNord
Med snabb leverans får du varor levererade dagen efter(om du beställer före klockan 14 en vardag) Leveransen till postnummer 820 00 och uppåt och till Gotland ta det ytterligare en arbetsdag.
Leverans inom Europa 2-8 helgfria vardagar.
leverans till the övriga länder är ca 5 – 10 helgfria vardagar

På vissa varor har vi skrivit att man kan köpa en ny och produkten skickas när den finns i lager. Vi skicka ordern så fort vi mottagit leverans från leverantören.Är det bråttom att få din order, välj fraktalternativet ”snabbleverans” I kassan. Vi packar din order och skickar samma dag om ordern läggs innan klockan 14 Helgfri vardag. Eventuella leveransförseningar kan förekomma inom 1-6 dagar, skickar vi din beställning så fort varan har kommit in.  Har varann inte kommit inom 1-6 helgfria dagar, meddelar vi dig om sen leverans. Eventuellt Kan en del av det som finns i lager leverans och resterande när produkten kommit in på lager.
När PostNord har hämtat paketet får du ett e-postmeddelande som bekräftelse på att paketet är skickat.
Som köpare är det ditt ansvar att se till att adressen till Lotusproshop.se vid din beställning är korrekt. Vi ansvarar ej för paket som skadats eller kommit bort i Post-hanteringen.
Transport med PostNord kan vi ej påverka, när de har hämtat paketet är ansvaret PostNords att leverera paketet till er. Dröja ditt paket mer än 5 dagar från beställning, var vänlig kontakta oss så vi kan se vad som har hänt med ditt paket.

Ej ut hämtade paket
Hämtas försändelsen inte ut inom 14 dagar skickas den åter till Lotusproshop. Skulle detta inträffa debiteras du en administrativ kostnad på 250 kr. Ersättningen avser frakten (tur och retur) logistik och administrativa kostnader. Snabbare hantering och företagsfrakt avsker specialfrakt där återbetalas inget vet ej uthämtat paket.

Frakt 
vi har fri frakt på order över 2500 kr inom Sverige. Orderbeloppet måste vara minst 2500 kr efter avdrag av eventuella rabatter eller erbjudande. För köp under 2500 kr är frakten 59 kr.

Tillfälligt slut och rest noterade produkter
Det händer att våra produkter tar slut ibland eller att det blir förseningar från leverantören. På kvittot skriver vi alltid ett meddelande om så är fallet, om någon produkt som ni har beställt. Då skriver vi ”restenoterad” Eller markerar med en stjärna, på de produkter som tillfälligt är slut och skickar det så fort som möjligt när vi fått in den på lager. om leveransen skulle dröja av den saknade produkten, meddelar vi er detta och ge ett nytt preliminärt leveransdatum. Om ni vill ta bort dessa varor från er order betalar vi tillbaka beloppet för den eller de varorna som är restnoterad.
När du gör en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter(personnummer, namn, adress och telefonnummer) I och med din order har du godkänt att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet. För att kunna ge dig bästa service sparas all kommunikation som vi har med dig via din e-post. Vi lämnar aldrig ut personuppgifterna till tredje part.
Du har rätt att få den informationen som vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Vill du inte att vi sparar din information, vid eventuella felaktigheter eller är ofullständigt, kan du begära att informationen rättas till eller tas bort. Kontakta oss så ordnar vi det.

Skador på paket och ej uthämtad paket
Vi kontrollerar alltid alla produkter innan de skickas från oss. Alla paket vägs och registreras hos oss. Upptäcker du skador på paketet, anmäl detta omedelbart till postkontoret eller transportören, för att göra en skadeanmälan. Ta inte emot ett skadat paket! Om skadan upptäcktes först när paketet öppnas och är sådan att den orsakats av Postens eller transportföretagets hantering, kontakta dem och gör är en skadeanmälan.
Kontaktar du oss angående skadade varor i paketet MÅSTE du ta kort på de skadade varorna + ordersedeln. Skulle eventuell tvist uppstå med posten eller transportföretaget och den inte kan lösas, kontakta oss, Om du har beställt och inte hämtat ut din försändelse innan den går i retur till oss. (efter 14 dagar), fakturerar vi dig 250 kr gällande arbete och hantering av varorna.

Garantier och reklamationsrätt
1 års garanti gäller för våra elektroniska produkter. OBS! Garantin gäller för fabrikationsfel. Inte på olyckshändelse eller fallhantering av produkten. Har ändringar, reparation eller annan påverkan av icke auktoriserade person gjorts gäller inte garantin.

Reklamationsrätt har du på produkten i 3 år. Reklamation av produkten ska ske inom skälig tid då felet upptäcktes.
Reklameras produkten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.
Reklamation kan ske på alla fel som visar sig på en vara, Men vi ansvarar endast för ursprungliga fel, det måste ha varit fel på varann redan när du tog emot den. Ett ursprungsfel behöver inte visa sig direkt, det kan handla om ursprungsfel även om felet visar sig efter en viss tid.

Fel som uppkommer efter vanvård, onormalt bruk (handhavande fel) eller liknande kan Lotusproshop inte hållas ansvariga för.

Reklamation
Det är väldigt ovanligt med reklamationer, men skulle du mot förmodan vilja göra en reklamation på en produkt, informera oss om detta innan du skickar produkten till oss. Skulle en produkt vara felaktig, reklamerar du den till Lotusproshop snarast d.v.s Inom tre veckor från vardagens inköp, eller inom skälig tid, från kontakt med oss skall varan returneras Inom två veckor. Reklamerar man inom två månader från köp anses det inom rimlig tid. Reklamerar man en produkt ska det mesta finnas kvar av produkten om man hävdar ett fel.
Mer än 20 % av produkten får inte har använts och sedan hävda reklamation.
Gällande reklamationer har man rätt att få varann utbytt eller reparerad, Har mer än 20% av Varan använts kan ny produkt ej krävas. Ej heller får Produkten användas så att det kan uppstå skador som inte tillhör reklamationen. Reklamationen ska anmälas direkt den upptäcks eller inom tre veckor från inköp, dock senast inom två månader från köpet.
Som konsument ansvarar du för att begränsa förlusten eller skadan av produkten. Konsumenten Får till exempel inte förvärra fel på våran genom att använda den. Skulle konsumenten ändå använda varan får konsumenten betala för motsvarande del av förlusten.
Oavsett när du reklamerar är det du som måste kunna styrka att det fanns fel från början.
Under inga omständigheter får man göra någon åverkan på produkten. Produkten själv för att laga den (när det gäller främst elektroniska produkter) ifall att man har skruvat/öppnat produkten, Kan man inte reklamera denna då fabriken eller leverantören inte tar ansvar om man själv har skruvat eller försökt laga.
Reklamerar du en vara som inte har ett ursprungligt fel, tänk då på att du kan ha ansvar för under sökningskostnaden. Skulle en inskickad vara visa sig inte ha något fel och inte vara någon reklamation, Kan du ha ett ansvar för undersökningskostnaden.
Inskickad vara som visar sig vara hel och inte är en godkänna reklamation kommer en undersökningsavgift att debiteras dig på 150 kr innan vi returnerar varan till dig.
En reklamation betyder att produkten är defekt, om det ska gälla som reklamation måste det vara ett fabrikationsfel på produkten. Reklamation kan inte vara anledningen till att produkten inte motsvarade förväntningarna, undersök Alla produkter noga när du får din order för att vara säker på att den är felfria. Om det gäller till exempel ett Lim och Limmet är dåligt när flaskan öppnas, Reklamera det direkt när det upptäcks. Har man använt mer 20%  av limmet och det har gått mer än två till tre månader, Kan du ej reklameras. Lim har inte så lång hållbarhet eftersom man öppnar och tar ut lim hela tiden. Eftersom Lim reagerar på syre vilket gör att ju oftare du öppnar flaskan desto kortare livslängd få limmet. När ni kontakta oss för returer vill du ha kopia på kvittot eller ditt ordernummer för vi skall kunna kontrollera vad som returneras och även kunna ge er ett returnummer för att bifoga med den returnerade produkten.

Vad snäll och fylla in formuläret för att göra en reklamation på https://lotusproshop.se/retur-byten-och-reklamationer/
Returnummer återkommer vi med inom 48 timmar efter det att ni har fyllt i Formuläret. När ni har fått mejl med returnummer skickar ni tillbaka produkten med den bifogade returpacksedeln, (Den kommer i ett separat mejl) till oss. När du skickar tillbaka produkten till oss skall de vara väl emballerade, inte bara i en plastpåse. Detta för att vara säker på att produkten är skyddad under transport.
OBS! Att erhålla ett returnummer betyder inte att det är en godkända reklamation.
Reklamerar du en vara som inte har ett ursprungligt fel, Tänk då på att du kan ha ansvar för undersökningskostnaden. Skulle en inskickad vara visar sig inte har något fel och inte vara någon reklamation, Kan du har ett ansvar för undersökningskostnaden.
Inskickad vara som visar sig vara hel och inte är en godkänd reklamation, en undersökningsavgift att debiteras dig på 150 kr innan vi returnerar varan till dig.

En reklamation betyder att produkten är defekt, om det skall gälla som reklamation måste det vara ett fabrikationsfel på produkten. Reklamation kan inte vara anledningen till att produkten inte motsvarade förväntningarna, Undersök alla produkter noga när du får din order för att vara säker på att den är felfria.
Om det gäller till exempel ett lim och limmet är dåligt när flaskan öppnas, Reklamera det direkt när det upptäcks. Har man använt mer än 20% av limmet och har gått mer än två till tre månader kan det ej reklameras. Lim har inte så lång hållbarhet eftersom man öppnar och tar ut lim hela tiden.

Vid reklamation skickas en returfraktsedel via mail till oss, efter kontakt med oss. Därför måste produkten kommit till Lotusproshop Inom två veckor. Om tvist uppstår följer vi allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Hantering av reklamationer är ca 30 dagar, detta för att kunna kontrollera samt kontakta fabriken om det behövs.

Ångerrätt / byte / retur
Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och behöver inte ha någon anledning. De 14 dagarna räknas från dagen du hämtade ut ditt paket. Förutsätt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, d.v.s oanvänd, ej öppnad eller skadad.
Är produkten förstörd eller använd, kommer inte produkten återbetalas.
Du har rätt att undersöka produkten försiktigt men förpackningen som produkten ligger i måste vara hel när den returneras till oss. Returfrakt står vi för när det gäller byte eller reklamationer, Men som kund står du för returfrakten vid ångerrätt och retur.
Vid nyttjande av vår returfraktsedel Kommer vi debitera dig 59 kr när vi mottagit din retur. Detta gäller inte reklamationer och byte. Vid byte behöver du lägga ny order inom 24 timmar från det att du meddelande oss om bytet, samt skicka tillbaka den produkt du inte vill ha.

Vi kommer reglera eventuell fraktkostnad på din bytesorder när den hanteras av oss. När den returnerade produkten kommit till oss regleras frakten. Kvitto eller kopia på ordern måste följa med när produkten skickas till oss. kontakta oss innan en produkt ska skickas tillbaka, ni får då ett returnummer av oss som måste bifogas med returen. produkten ska skickas tillbaka inom två veckor från första kontakten med oss angående returen om detta inte sker gäller inte ångerrätten. Skulle retur byte eller reklamation skett felaktigt, d.v.s Om ingen kontakt har tagit med oss innan och att kvitto eller returnummer saknas förbehåller vi oss rätten att avstå återbetalning av varans värde.

OBS! Ångerrätten gäller inte
(av hygieniska skäl) om produkten
Öppnats eller att plomberingen som sätts på vissa produkter är bruten.
Förpackningen på den varor som du önskar återköp på MÅSTE vara obruten och ej skadad!
Skulle plomberingen som sätts på vissa produkter vara bruten, produkten är oöppnad och använd gäller EJ öppet köp!
Produkten skall med andra ord vara i nyskick/oöppnad och komplett som den var när du mottog den.
Undantag gäller för kläder, den får man öppna och prova men ej använda, har de blivit smutsiga när man har provat så gälla ej öppet köp, Den skall även returneras korrekt vikta i den påse/förpackning de levererades i.
Alla köp är slutgiltiga och det är endast att fåtal produkter som kan returneras eller bytas ut. Produkten får inte vara använd och förpackningen skall vara hel och i samma skick som när du fick den.
Om någon produkt ska skickas tillbaka till oss skall den vara väl emballerad i t. ex. vadderat kuvert ett eller kartong, inte bara i en plastpåse eller kuvert. Det är för att produkten säkert skall skyddas under transport. Något ansvar för produkterna tar vi inte under transport om skada uppstår, de skall vara i oförändrat skick när vi får dom.
Om din retur eller byte inte blir godkänd kommer vi sända tillbaka produkten till dig med spårförsändelsen.
Vänligen fyll i formuläret för att göra en reklamation eller byte på https://lotusproshop.se/retur-byten-och-reklamationer/
Returnummer återkommer vi med inom 48 timmar efter det att ni har fyllt i formuläret. När ni har fått mail med returnummer skickar ni tillbaka produkten med den bifogade returfraktsedel som medföljer paketet.
OBS! Vi hämtar inte ut paket mot postförskott eller hos ombud. Vid utnyttjande av vår returfraktsedel kommer vi debutera 69 kr när din retur är mottagen.
Vid reklamation eller byte gäller inte detta. Väljer du som kund att skicka retur/byte på annat sätt än med returfraktsedel från oss, då måste du se till att paketet skickas direkt till oss med företagspaketet.
INTE till ett ombud. Paket som sänds till ombud EJ att hämtas ut. Då kan det medföra att din retur blir försenad, vilket också kan medföra att returen inte bli godkänd om produkten inkommer senare än två veckor till vårt lager efter ni Kontakt oss om returen.
Något ansvar tar vi inte för produkter som har skickats tillbaka utan någon överenskommelse eller att paketet skickas utan kollinummer!

Retur, byten och reklamationer skickas efter att returnummer erhållits från oss, till adress!
Lotusproshop
Storgatsbacken 21
33137 Värnamo

Länk till Konsumentverkets webbanmälan för privatkunder http://www.konsumentverket.se

Så som privatkonsument har du rätt att få pengarna tillbaka om du ångrar köpet och reklamation inom 30 dagar från den dag vi tog emot produkten. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas. Har du valt annan frakt än leverans till ombud som t.ex. företagspaket eller snabb hantering återbetalas dock inte den fraktkostnaden.
Returfrakt får du som konsument själv stå för när det gäller öppet köp och vi kommer att debitera dig 69 kr för returfrakt om du utnyttja vår returfraktsedel. Skulle du ha valt att betala med SWISH behöver vi ha ditt kontonummer för att kunna sätta tillbaka pengarna. Har du eventuellt redan hunnit betala fakturan från KLARNA ber vi dig skriva en lapp med ditt kontonummer på som bifogas med produkten.
Hämtas paketet inte ut kommer fakturan att den justeras när paketet kommit i retur till oss och du som kund blir debiterad 250 kr i avgift för icke uthämtat paket.
Vid godkänd reklamation återbetalar vi produktens värde i dom 30 dagar från det att vi mottagit produkten och att du som kund ej önskar ersättningsprodukt. Återbetalning av fraktalternativ för snabbare hantering eller företagsleverans görs ej. Vi står alltid för returfrakt till dig efter vi mottagit den defekta varan.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen(PUL)

Rabattkoder
Rabattkoder kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabattkoder. Alltså kan bara en rabattkod utnyttjas per order. Skulle vi misstänka att en kod används felaktigt eller att personen inte har rätt till koden, exempelvis genom att vi har lämnat ut en kod i samband med en tävling, eller som rabatt eller premie för att kund handlat i Er butik, då klassas det som felaktigt användande och är bedrägeri och kommer också att beivras.
Alla eventuella rabattkoder måste skrivas in i kassan vid beställning. En rabattkod kan inte läggas in i efterhand på redan lagd order.
Om en rabattkod skulle användas felaktigt tillsammans med en annan rabattkod kan vi makulera hela ordern eller ta bort den ena rabattkorten från ordern.
För utbildning gäller ej rabattkoder. Vid alla ordrar där en utbildning finns bokat, sker en manuell kontroll, upptäcks det att en rabattkod har används felaktigt makuleras koden på den köpta utbildningen, skulle eventuellt andra produkter köpt på samma order får den behålla rabatten. Skulle fakturan vara aktiverad hos KLARA med en rabattkod nyttjat för utbildning kommer resterande belopp att faktureras. Rabattkoden Kan felaktigt gå in på en order med utbildning men det betyder inte att man är berättigad ja du använda rabattkoden för utbildning. Om en rabattkod skulle gälla för utbildningar kommer det stå tydligt att koden gäller utbildningar.

SMS-utskick
Mobilnumret som du anger i kassan kan komma att användas för SMS-aviseringar av leverans eller annan kommunikation som gäller din Order.

Avtalskund/företagskund
Företagskunder som har registrerat företag med F-skattsedel kan ansöka om att bli avtalskund på hemsidan. Detta innebär att du som avtals kund alltid får den bestämda rabatter. Kontakta oss på Lotusproshop om du är intresserad att vara avtalskund. Du kan som avtalskund ej utnyttja andra rabatter eller samla bonuspoäng när man är inloggad som avtalskund.

Utbildningar
Vid köp av utbildning återbetalas anmälningsavgiften endast om särskilda skäl föreligger. Lotusproshop avgör om särskilda skäl föreligger för att återbetala hel eller del av anmälningsavgiften. En absolut förutsättning för att återbetalning ska bli prövad är att man anmält sina skäl så tidigt som möjligt.  Vid sjukdom kan vi kräva läkarintyg. Vid förhinder som inte är att anses som särskilda skäl, kan vi komma överens om nytt datum om Du hör av dig minst två veckor före kursstart.  Pris och användningsavgift finns beskrivet under respektive kurs.
Om du har valt att betala anmälningsavgiften först och det resterande beloppet senare, måste betalningen göras senast 1 vecka innan kursen startar. Även om överenskommelse om senare datum gjorts efter anmälning. Du lägger då ”slutbetalning” I kassan och välja betalsätt. görs inte detta senast i vecka innan kursen startar, bokas man automatiskt av från kursen.
Om en elev inte uppfyller de krav och mål som är bestämda har vi rätt att underkänna eleven enligt våra regler på Lotusproshop. Som elev får man inte använda de tekniker och kursmaterial som man får på kursen i syfte att lära ut till andra personer.
Kursmaterialet är skyddat enligt upphovsrättslagen och få ej kopias eller användas för annan persons utbildning, Görs detta utan godkännande från oss kan rättsliga åtgärder komma att vidtas.
I och med att du accepterat dessa villkor i kassan, godtar du att teknikerna inte lärs vidare.
Många av våra produkter är endast avsedda för professionellt bruk, vilka produkter det är framgår i webbutiken. Dessa produkter är strängt förbjudet att sälja till slutkund, och får endast användas av utbildade för bruk av produkten. Vid köp av sådana produkter kan vi utkräva uppvisande av diplom eller annat bevis för att Ni är behörig för att använda produkten. Exempelvis produkter för fransförlängning skall endast användas för professionellt bruk och kräver att du gått en utbildning inom fransförlängning för att kunna använda och hantera produkterna på ett korrekt sätt. Nu krävs även härdplastutbildning samt tjänstbarhetsintyg för att kunna arbeta med limmet som används. Vi kräver normalt inget diplom för att kunna handla hos oss, men det är ditt eget ansvar att du har rätt utbildning och kan använda  produkterna du köpte på rätt sätt.
Bolagsinformation:
Lotusnails/Lotusproshop
Organisationsnummer:8801181358
Momsregistreringsnummer:SE880118135801

Behandling av personuppgifter
På Lotus proshop behandlar vi dina personuppgifter på ett säkert sätt. Här nedan informerar vi dig om vilka personuppgifter vi samlar in och hur de behandlas samt informerar dig om dina rättigheter.
Ansvariga för de personuppgifter som vi behandlar är Lotusproshop. Kontakta oss om du har några frågor i samband med behandling av dina personuppgifter.
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är att förbättra våra tjänster. När du gör en beställning via vår hemsida, behandlar Vi dina personuppgifter för att uppfylla det avtal vi ingår med dig.
Viss information måste vi spara i och bokföringsändamål, avgiftshantering och eventuell garanti – eller returhantering att uppgifterna med utgångspunkt i ditt samtycke till GDPR.
Vilka personuppgifter samlas in och behandlas?
1. Informationen du ger oss via din beställning.
det är:
. Ditt namn
. Eventuellt företagsnamn
. Organisationsnummer(vi företagsbeställning)
. Din e-post adress som vi använder för att skicka dig information om din beställning eller andra kundärende.
. Ditt telefonnummer som vi använder för att ringa dig angående din beställning eller avisering av ditt paket.
. Din adress som vi skickar dina paket till.
. Ditt födelsedatum.(valfritt)
Ovanstående uppgifter är helt frivilliga att lämna, men är samtidigt nödvändigt för att du skall kunna beställa från hemsidan. Det betyder att du måste uppge dessa uppgiftern om du vill handla hos oss. Uppges ej dessa kan vi inte skicka några varor till dig. Uppgifterna raderas så snart ärendet är uppfyllt. IP-adressen sparas som används vid beställning av säkerhetsskäl. Vi använder KLARNA som betalsätt och spara ingå kreditkortsnummer, de sparas hos KLARNA. Använder du SWISH sparas ditt mobilnummer hos banken som referens varifrån betalningen kommer.
2. Information som vi tar emot när du använder våra tjänster.
3. Vid användandet av vår hemsida sparar vi loggdata som samlas in i samband med ändringar av din kundprofil. T.ex. ändring adress eller telefonnummer. det kan även röra loggdata gällande kategorier eller produkter du sökt efter. Detta görs för att lära oss om kunders intressen och produkter, för att förbättra vårt produktutbud och våra erbjudanden. Vi kan också använda uppgifterna för att kunna visa dig liknande produkter eller liknande erbjudande(om du ber oss göra det)
Åtkomst till personuppgifter och uppdatering
För att veta vilka uppgifter vi har sparat om dig kan du skapa dig ett användarkonto. På din sida kan du Ändra uppgifterna som finns, du kan också ge samtycke till att erbjudande vi SMS sker Samt erbjudande via e-post.
Återkallande av samtycke
Skulle du senare ändra dig om vår möjlighet att spara uppgifter om dig, Som du tidigare har godkänt, återkallar du ditt samtycke genom att ändra dina inställningar på ”min sida”på hemsidan. Skulle du göra detta måste du vara införstådd med att visa tjänster inte fungerar som dom ska.
Säkerhet och information
För att skydda dina personliga uppgifter vidta vi olika säkerhetsåtgärder.

Vi använder oss av krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs via internet. Det är endast den som skall göra specifika jobb.(t.ex. fakturering) som får tillgång till identitetbar Personlig information. I Sverige finns för de datorer/servrar som lagrar identifierbar information och gör backup i en avsedd samt säker miljö.

Använder vi oss av cookies?

Denna webbplats använder cookies för dina inställningar och din varukorg. Genom att använda webbplatsen och godkänner du användandet av cookies. Vi använder cookies för att förbättra tillgången The webbplatsen och användarupplevelsen. Vi använder inte cookies för personlig identifierbar information. Utlämnade till tredje part. Några personuppgifter säljs inte vidare till tredje part, Något utbyte eller vidarebefordrande av information till tredje part sker inte. För att tredje part Skall kunna ta del av detta om det är nödvändigt för specifika tjänster till oss (t.ex. revisor) Skall vi kunna tillhandla hålla dig våra tjänster. De uppgifter som måste samlas in för genomförande av köp kommer delas med våra betalnings Och transportpartner. Data-behandlare är andra parter som vi anlitar för att behandla personuppgifter. Vi Ingår stränga avtal för att upprätthålla datasäkerheten.

Klagomål
Du kan givetvis kontakta oss om du har frågor angående behandling av dina personuppgifter. Anser du att vårt sätt att behandla personuppgifter strider mot regler angående sekretess – eller personuppgifts lagar (GDPR) Kan du klaga till Datainspektionen. information hittar du på deras hemsidan www.datainspektionen.se
Ändringar kan ibland behövas t.ex. gällande vår information om personuppgifter då vi ändra vår hemsida eller vår tjänster eller om lagar och regler ändras I samband med behandling av personuppgifter, kommer denna information att ändras, vi meddela dig, förutsatt att vi har dina kontakt uppgifter.

Kontaktainformation
Tveka inte om du har frågor om integritetspolicy att kontakta oss.
Vår kontakt information hittar du här:
Lotusproshop tel. 0705538288  e-mail: hjalp@lotusproshop.se

Ansökan avtalskund
Här ansöker du om att bli avtalskund
Att bli avtalskund/företagskund handla produkterna till ett rabatterat pris. Det krävs för att bli avtalskund att du har ett registrerat företag med F-skattsedel. Som avtalskund och kan man inte utnyttja rabattkoder.
För ansökan som avtalskund kan hanteringen 1 – 2 veckor. har du inte hört något från oss, kontakta oss då så vi kan se om din ansökan har kommit in.

Ansökningsformulär till avtalskund Företagskund
https://lotusproshop.se/avtalskund-foretagskund-ansokningsformular/

Välkommen till Lotusproshop’s kundsupport
Tveka inte att kontakta oss Om ni har några frågor eller funderingar, skicka oss ett Mail, ring eller chatta med oss
Mail:hjalp@lotusproshop.se
Telefon: 0705538288   add: Storgatsbacken 21a Värnamo

Vid frågor om din faktura vänligen kontakta KLARNA på telefon: 0812012030
Lotusproshop: Telefon: 0705538288  E-post: hjalp@lotusproshop.se Org.nr: 88011813*

För att ge dig en personlig shoppingupplevelse använder vår webbplats cookies.
cookie policy.
What are you looking for?
Please type the word you want to search and press "enter"