Ångerrätt / byte / retur

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och behöver inte ha någon anledning. De 14 dagarna räknas från dagen du hämtade ut ditt paket. Förutsätt att produkten och förpackningen är i oförändrat skick, d.v.s oanvänd, ej öppnad eller skadad.
Är produkten förstörd eller använd, kommer inte produkten återbetalas.
Du har rätt att undersöka produkten försiktigt men förpackningen som produkten ligger i måste vara hel när den returneras till oss. Returfrakt står vi för när det gäller byte eller reklamationer, Men som kund står du för returfrakten vid ångerrätt och retur.
Vid nyttjande av vår returfraktsedel Kommer vi debitera dig 49 kr när vi mottagit din retur. Detta gäller inte reklamationer och byte. Vid byte behöver du lägga ny order inom 24 timmar från det att du meddelande oss om bytet, samt skicka tillbaka den produkt du inte vill ha.

Vi kommer reglera eventuell fraktkostnad på din bytesorder när den hanteras av oss. När den returnerade produkten kommit till oss regleras frakten. Kvitto eller kopia på ordern måste följa med när produkten skickas till oss. kontakta oss innan en produkt ska skickas tillbaka, ni får då ett returnummer av oss som måste bifogas med returen. produkten ska skickas tillbaka inom två veckor från första kontakten med oss angående returen om detta inte sker gäller inte ångerrätten. Skulle retur byte eller reklamation skett felaktigt, d.v.s Om ingen kontakt har tagit med oss innan och att kvitto eller returnummer saknas förbehåller vi oss rätten att avstå återbetalning av varans värde.

OBS! Ångerrätten gäller inte
(av hygieniska skäl) om produkten
Öppnats eller att plomberingen som sätts på vissa produkter är bruten.
Förpackningen på den varor som du önskar återköp på MÅSTE vara obruten och ej skadad!
Skulle plomberingen som sätts på vissa produkter vara bruten, produkten är oöppnad och använd gäller EJ öppet köp!
Produkten skall med andra ord vara i nyskick/oöppnad och komplett som den var när du mottog den.
Undantag gäller för kläder, den får man öppna och prova men ej använda, har de blivit smutsiga när man har provat så gälla ej öppet köp, Den skall även returneras korrekt vikta i den påse/förpackning de levererades i.
Alla köp är slutgiltiga Och det är endast att fåtal produkter som kan returneras eller bytas ut. Produkten får inte vara använd och förpackningen skall vara hel och i samma skick som när du fick den.
Om någon produkt ska skickas tillbaka till oss skall den vara väl emballerad i t. ex. vadderat kuvert ett eller kartong, inte bara i en plastpåse eller kuvert. Det är för att produkten säkert skall skyddas under transport. Något ansvar för produkterna tar vi inte under transport om skada uppstår, de skall vara i oförändrat skick när vi får dom.
Om din retur eller byte inte blir godkänd kommer vi sända tillbaka produkten till dig med spårförsändelsen.
Vänligen fyll i formuläret för att göra en reklamation eller byte på https://lotusproshop.se/retur-byten-och-reklamationer/
Returnummer återkommer vi med inom 48 timmar efter det att ni har fyllt i formuläret. När ni har fått mail med returnummer skickar ni tillbaka produkten med den bifogade returfraktsedel som medföljer paketet.
OBS! Vi hämtar inte ut paket mot postförskott eller hos ombud. Vid utnyttjande av vår returfraktsedel kommer vi debutera 69 kr när din retur är mottagen.
Vid reklamation eller byte gäller inte detta. Väljer du som kund att skicka retur/byte på annat sätt än med returfraktsedel från oss, då måste du se till att paketet skickas direkt till oss med företagspaketet.
INTE till ett ombud. Paket som sänds till ombud EJ att hämtas ut. Då kan det medföra att din retur blir försenad, vilket också kan medföra att returen inte bli godkänd om produkten inkommer senare än två veckor till vårt lager efter ni Kontakt oss om returen.
Något ansvar tar vi inte för produkter som har skickats tillbaka utan någon överenskommelse eller att paketet skickas utan kollinummer!

Retur, byten och reklamationer skickas efter att returnummer erhållits från oss, till adress!
Lotusproshop
Storgatsbacken 21
33130 Värnamo

Länk till Konsumentverkets ångerblankett:för privatkunder http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se

Återbetalning för ångerrätt privatpersoner endast.
Så som privatkonsument har du rätt att få pengarna tillbaka om du ångrar köpet och reklamation inom 30 dagar från den dag vi tog emot produkten. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas. Har du valt annan frakt än leverans till ombud som t.ex. företagspaket eller snabb hantering återbetalas dock inte den fraktkostnaden.
Returfrakt får du som konsument själv stå för när det gäller öppet köp och vi kommer att debitera dig 69 kr för returfrakt om du utnyttja vår returfraktsedel. Skulle du ha valt att betala med SWISH behöver vi ha ditt kontonummer för att kunna sätta tillbaka pengarna. Har du eventuellt redan hunnit betala fakturan från KLARNA ber vi dig skriva en lapp med ditt kontonummer på som bifogas med produkten.
Hämtas paketet inte ut kommer fakturan att den justeras när paketet kommit i retur till oss och du som kund blir debiterad 250 kr i avgift för icke uthämtat paket.
Vid godkänd reklamation återbetalar vi produktens värde i dom 30 dagar från det att vi mottagit produkten och att du som kund ej önskar ersättningsprodukt. Återbetalning av fraktalternativ för snabbare hantering eller företagsleverans görs ej. Vi står alltid för returfrakt till dig efter vi mottagit den defekta varan.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen(PUL)

Rabattkoder
Rabattkoder kan ej kombineras med andra erbjudanden eller rabattkoder. Alltså kan bara en rabattkod utnyttjas per order. Skulle vi misstänka att en kod används felaktigt eller att personen inte har rätt till koden, exempelvis genom att vi har lämnat ut en kod i samband med en tävling, eller som rabatt eller premie för att kund handlat i Er butik, då klassas det som felaktigt användande och är bedrägeri och kommer också att beivras.
Alla eventuella rabattkoder måste skrivas in i kassan vid beställning. En rabattkod kan inte läggas in i efterhand på redan lagd order.
Om en rabattkod skulle användas felaktigt tillsammans med en annan rabattkod kan vi makulera hela ordern eller ta bort den ena rabattkorten från ordern.
För utbildning gäller ej rabattkoder. Vid alla ordrar där en utbildning finns bokat, sker en manuell kontroll, upptäcks det att en rabattkod har används felaktigt makuleras koden på den köpta utbildningen, skulle eventuellt andra produkter köpt på samma order får den behålla rabatten. Skulle fakturan vara aktiverad hos KLARA med en rabattkod nyttjat för utbildning kommer resterande belopp att faktureras. Rabattkoden Kan felaktigt gå in på en order med utbildning men det betyder inte att man är berättigad ja du använda rabattkoden för utbildning. Om en rabattkod skulle gälla för utbildningar kommer det stå tydligt att koden gäller utbildningar.

SMS-utskick
Mobilnumret som du anger i kassan kan komma att användas för SMS-aviseringar av leverans eller annan kommunikation som gäller din Order.

Avtalskund/företagskund
Företagskunder som har registrerat företag med F-skattsedel kan ansöka om att bli avtalskund på hemsidan. Detta innebär att du som avtals kund alltid får den bestämda rabatter. Kontakta oss på Lotusproshop om du är intresserad att vara avtalskund. Du kan som avtalskund ej utnyttja andra rabatter eller samla bonuspoäng när man är inloggad som avtalskund.

Utbildningar
Vid köp av utbildning återbetalas anmälningsavgiften endast om särskilda skäl föreligger. Lotusproshop avgör om särskilda skäl föreligger för att återbetala hel eller del av anmälningsavgiften. En absolut förutsättning för att återbetalning ska bli prövad är att man anmält sina skäl så tidigt som möjligt.  Vid sjukdom kan vi kräva läkarintyg. Vid förhinder som inte är att anses som särskilda skäl, kan vi komma överens om nytt datum om Du hör av dig minst två veckor före kursstart.  Pris och användningsavgift finns beskrivet under respektive kurs.
Om du har valt att betala anmälningsavgiften först och det resterande beloppet senare, måste betalningen göras senast 1 vecka innan kursen startar. Även om överenskommelse om senare datum gjorts efter anmälning. Du lägger då ”slutbetalning” I kassan och välja betalsätt. görs inte detta senast i vecka innan kursen startar, bokas man automatiskt av från kursen.
Om en elev inte uppfyller de krav och mål som är bestämda har vi rätt att underkänna eleven enligt våra regler på Lotusproshop. Som elev får man inte använda de tekniker och kursmaterial som man får på kursen i syfte att lära ut till andra personer.
Kursmaterialet är skyddat enligt upphovsrättslagen och få ej kopias eller användas för annan persons utbildning, Görs detta utan godkännande från oss kan rättsliga åtgärder komma att vidtas.
I och med att du accepterat dessa villkor i kassan, godtar du att teknikerna inte lärs vidare.
Många av våra produkter är endast avsedda för professionellt bruk, vilka produkter det är framgår i webbutiken. Dessa produkter är strängt förbjudet att sälja till slutkund, och får endast användas av utbildade för bruk av produkten. Vid köp av sådana produkter kan vi utkräva uppvisande av diplom eller annat bevis för att Ni är behörig för att använda produkten. Exempelvis produkter för fransförlängning skall endast användas för professionellt bruk och kräver att du gått en utbildning inom fransförlängning för att kunna använda och hantera produkterna på ett korrekt sätt. Nu krävs även härdplastutbildning samt tjänstbarhetsintyg för att kunna arbeta med limmet som används. Vi kräver normalt inget diplom för att kunna handla hos oss, men det är ditt eget ansvar att du har rätt utbildning och kan använda  produkterna du köpte på rätt sätt.
Bolagsinformation:
Lotusnails/Lotusproshop
Organisationsnummer:8801181358
Momsregistreringsnummer:SE880118135801